Uradi-zaradi servis pokrenuo akciju za zapošljavanje 20 samohranih majki

24 Avgust 2019  /  Izvor: Marko Crnjanski, Netokracija

1

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu.

Servis Uradi-zaradi sa čijim smo osnivačima imali priliku da razgovaramo sredinom 2017. godine, krenuli su u širenje i razvoj projekta za koji su pokrenuli i crowdfunding kampanju. Naime, ovaj tim potražuje 6.700 dolara sa ciljem da unaprede uslugu Home Managera i na taj način, za početak, obezbedi zaposlenje na puno ili nepuno radno vreme za 20 mladih samohranih majki u prestonici.

Većina žena koje sarađuju sa Uradi-zaradi platformom su uglavnom samohrane majke u potrazi za fer uslovima rada i boljom zaradom. Najveći izazov za njih je pronalazak stalnog i legalnog posla sa fleksibilnim radnim vremenom, zaštitom na radu kao i evidencijom na državnom zdravstvenom i penzionom fondu.

Ovaj servis, već tri godine pomaže sugrađanima sa poslovima u kući. Sa više od 3.000 klijenata, 900 sati telefonskih razgovora i 10.000 razmenjenih mailova, ekipa iz Beograda shvatila je šta je potrebno jednoj porodici da bi se osećala potpuno komforno u svom domu.

Iz pomenutog servisa navode da su razmatrali koje mogućnosti imaju i došli su do zaključka  da bi nova zapošljavanja doprinela stabilnosti klijenata, kao i njihovih saradnica, a samim tim bi imali mogućnost da uslugu čišćenja nadograde i ponude nešto što je zaista vredno svakoj porodici. A to je kreiranje Home Managera, kao jedne sveobuhvatne usluge asistencije u kućnim obavezama. Svi koji se zaposle kao kućni menadžeri i prođu obuku, servis Uradi-zaradi nudi sledeće:

- Posao sa fleksibilnim radnim vremenom kao i zaposlenje na puno ili nepuno radno vreme.
- Posao će najpre ponuditi trenutno najvrednijim saradnicama kojima bi doneo bolje uslove života, kao i mogućnost napredovanja.
- Planirani su i pregovori sa Sigurnom kućom u cilju pružanja mogućnosti ženama iz Sigurne kuće da dobiju posao koji će im dati nezavisnost i sigurnost.
- Početnu neto platu Home menadžera u iznosu od 40.000 RSD za 6 sati rada, 5 dana u nedelji, kao i plaćene poreze i doprinose.

Kako bi se zacrtani plan ostvario, biće potrebna suma od skoro 7.000 dolara, koja će između ostalog biti potrošena i na oglašavanje za zapošljavanje, na profesionalne obuke i početne troškove.

Crowdfundingom do komercijalnog lansiranja usluge

Suosnivač ove platforme, Dragana Jovčić za Netokraciju je prokomentarisala ideju koja stoji iza unapređenja usluge, te je tom prilikom istakla:

Prvobitna ideja bila je da obezbedimo obuke ljudima koji rade preko nas kako bi pružali što kvalitetniju uslugu i kako bi komunikaciju i razumevanje potreba klijenta podigli na mnogo veći nivo. Negde u februaru 2019. godine smo uveli strožije uslove selekcije – to je jedan set kriterijuma koji od 30 prijava na sajtu propusti jednu ili dve osobe u bazu koja kreće da radi.

Ljudi koji provode dosta vremena van kuće, spremni su da plate benefit efikasno i brzo sređenog stana. Samim tim, ovaj proces zahteva stabilnost, tačnije da osoba koja obavlja ove zadatke ima stalni posao, a ne privremeni. Kako jedna osoba obavlja sve poslove i trudi se da sve funkcioniše u domaćinstvu, prirodno je došao i naziv – Home Manager.

Kako Dragana kaže, vetar u leđa za tim biće uspeh pomenute kampanje što će dalje dovesti do lansiranja usluge na komercijalnom nivou i što je najvažnije do zaposlenja mladih samohranih majki koje su spremne za obuku i napredak. Govoreći o narednim planovima ovog servisa, Dragana nam otkriva sledeće:

Plan je da u nekoj narednoj iteraciji omogućimo klijentima mobilnu aplikaciju preko koje mogu ažurirati svoju check-listu, komunicirati sa Home Managerom i plaćati usluge. Što se tiče širenja, ideja je da se usluga širi lokalno – zgradu po zgradu, da tako kažemo. Ideja je da jedan Home Manager vodi domaćinstva na svojoj lokaciji, a idelano u jednoj zgradi.

Kada se Home Manager pokaže kao jako dobar i motivisan u svom poslu, može dobiti priliku da napreduje i da njegov posao bude zapošljavanje, obučavanje novih Home Managera, administracija i vođenje biznisa na lokalu. Definitivno, to je ono čime se vodimo od samog početka rada i nastavićemo u tom pravcu.

Više detalja o tome na koji način možete doprineti ovom projektu nalazi se na zvaničnom sajtu crowdfunding kampanje.

 

Privreda & usluge Promocija Opština Beograd