To je najteža deonica na auto-putu od Bara do granice sa Srbijom.
Ukupna dužina prioritetne deonice autoputa je oko 41,5 kilometara, sa zahtevnom infrastrukturom koja obuhvata 29 mostova, deset nadvožnjaka i 16 dvocevnih tunela.
Izgradnja prve deonice auto-puta počela je 2015. i prvobitni rok za završetak radova je bio 11. maj 2019.
U maju 2019. je rok pomeren na 30. septembar 2020, a krajem aprila 2021. na novembar prošle godine.
Ko ide ka moru uključivaće se na autoput kod Kolašina, tačnije u Mateševu i ići do Smokovca u blizini Podgorice odakle će ustaljenom trasom nastavljati ka moru u zavisnosti od destinacije.
Ono što je najbitnije da je za tu deonicu autoputa Kolašin-Podgorica projektovana brzina 100 kilometara na sat pa će se prelaziti za svega 25 minuta umesto sadašnjih sat i po.
Inače, na trasi te deonice izgrađeno je 20 mostova ukupne dužine oko 6,09 kilometra, 16 dvocevnih tunela ukupne dužine 17,74 kilometra, a otvorena trasa je projektovana na dužini od oko 17,17 kilometara.
Velika novina ovog auto-puta jeste i to što ima vrhunski telekomunikacioni centar, u koji stiže slika sa 560 kamera, koje imaju mogućnost automatske detekcije incidenata.
Zanimljivo da se autoput proteže na različitim nadmorskim visinama pa tako sa 63 metra kod Smokovca dolazi do iznad 1.100 metara.
Vozače svakako interesuje i koliko će koštati putarina kada deonica Smokovac-Mateševo bude otvorena za saobraćaj. Prema poslednjim informacijama, korišćenje prvog autoputa u Crnoj Gori trebalo bi da košta tri ili 3,5 evra.
Glavni izvođač radova na izgradnji autoputa na deonici Smokovac - Mateševo je kineska kompanija CRBC ( China Road and Bridge Corporation ), a kompletan posao prvobitno je procenjen na 809 miliona evra da bi se naknadno cena povećala za još 100 miliona evra.
Gradnja ove deonice je trajala sedam godina.
Prvih sedam dana na novom auto putu besplatna putarina.
Svečano otvaranje planirano je za danas u 20 časova, ali će auto-put zvanično biti u upotrebi u četvrtak od 8 časova.