Mile Cvik: Uber za auto šlep kreće sa radom širom Srbije - u startu 40 partnera
Gotovo da nema vozača koji se makar jednom u životu nije susreo sa bolnim iskustvom šlepovanja vozila - uključujući i autora ovog teksta. Visoke i netransparentne cene, neljubazni majstori i usluga koja je daleko ispod nivoa, pokazali su se kao odličan katalizator za lansiranje novog startapa po imenu Mile Cvik - vašeg ličnog mehaničara koji vam putem aplikacije pruža različite usluge pomoći na putu. U razgovoru sa osnivačem ovog servisa, Vladimirom Sijakovićem, otkrivamo detalje.
Ukoliko vam auto stane na putu, imate dve opcije: jedna je da pozovete vašeg kuma ili prijatelja, druga je da pozovete šlep službu. I dok će vas ova prva koštati gajbu piva, druga opcija mogla bi vam pojesti kućni budžet ukoliko naletite na jedan od 2.500 servisa koji se bave pružanjem ove usluge u Srbiji - legalno i nelegalno. Tržište servisnog auto transporta za 10 zemalja Evropske unije danas se procenjuje na 9 milijardi evra godišnje, pri čemu se u Srbiji na godišnjem nivou ostvari profit od čak 3,7 miliona evra za potrebe unajmljivanja šlep službe.
Vrednost na lokalnom ali i na evropskom nivou, uočio je Vladimir Sijaković, samouki programer i preduzetnik iz Beograda koji je nakon decenije rada u bankarskom sektoru odlučio da kreira pametnije rešenje koje će digitalizovati zastarelu industriju auto transporta, odgovarajući pre svega na potrebe korisnika. Kako Vladimir kaže, bolno iskustvo preskupog, prekomplikovanog i neljubaznog šlepovanja iskusio je na sopstvenoj koži, a to je bio okidač da se pokrene Mile Cvik.
Uber za hitne popravke vašeg automobila
„Mile je vaš lični majstor“, započinje razgovor Sijaković dodavši da je tim od nekoliko programera i dizajnera proveo dobar deo 2016. godine kreirajući jedinstveno rešenje na tržištu koje u džep svakog vozača na teritoriji Srbije stavlja mogućnost pozivanja šlep službe i najbližeg auto servisa direktno putem aplikacije. Sarađujući sa preko 40 partnera na lansiranju servisa, Vladimir ističe da je cilj bio okupiti pouzdane majstore koji nude vrhunsku uslugu, ali i transparentan te jedinstven cenovnik koji važi za sve servise koji pružaju usluge putem ove aplikacije:
Poslednja šest meseci čitavu stvar testiramo na terenu. Danas puštamo otvoreno testiranje, pri čemu se reakcije majstora i šlepadžija kreću od nepoverenja do potpunog oduševljenja. Kada vide proizvod i svoju kompaniju na pametnom telefonu, priča se itekako menja u pravcu da žele da šire svoj posao, ali i da poboljšaju svoje usluge.
U razgovoru za Netokraciju, Sijaković sa ponosom dodaje da je Mile Cvik oblikovan na osnovu povratnih informacija čak 11.000 ispitanika koji su jasno naveli svoje probleme sa korišćenjem usluga šlep službi. Zadatak ove aplikacije jeste da digitalizuje servisnu auto industriju kojoj je momenat distrupt-ivnosti u Srbiji itekako potreban.
Nakon inicijalnog kreiranja korisničkog naloga, početni ekran aplikacije pokazuje vam pin na mapi koji označava vašu trenutnu poziciju, ali i spisak usluga koje vam mogu zatrebati na putu. Tako je moguće pozvati šlep službu, ali i majstore koji će vam pomoći ukoliko ostanete bez goriva - ukoliko vas ujutru zadesi prazan akumulator, probušena guma ili pak brava koja je zaledila. Odatle, upit se prosleđuje najbližem servisu/partneru koji u vašoj blizini nudi izabranu uslugu. Majstorima stiže notifikacija od strane servisa i kreću na zadatak, dok vi na pametnom telefonu vidite ime, prezime i sliku majstora, ime servisa iz kojeg dolazi kao i njegovu udaljenost - baš kao što to nudi Uber i drugi slični servisi na polju auto transporta.
Zarada po naplati - za razliku od AMSS
Pored Beograda, Novog Sada i Niša koji svakako broje najviše partnera, Vladimir kaže da je Mile Cvik od danas dostupan za korišćenje u čitavoj Srbiji, nudeći transparentne i standardizovane cene koje predstavljaju polaznu tačku za one korisnike koji su odavno izgubili poverenje u majstore i servisere. Kako ističe, to je slika koju uz korišćenje njihove aplikacije žele da izbrišu, radeći sa pouzdanim partnerima koji nude iznadprosečan nivo usluge, ali i koji su svesni nedostataka na tržištu na koje samo oni mogu da odgovore.
Iako čitava stvar zvuči samo kao digitalizovana verzija AMSS-a i drugih automobilskih udruženja, Vladimir kaže da su stvari sa poslovne strane ipak dosta drugačije:
Servisi danas plaćaju 2 miliona dinara na godišnjem nivou kako bi bili u mreži partnera AMSS-a, bez ikakvog obećanja za uposlenje. Mile Cvik funkcioniše po principu naplate 10% od ukupnog iznosa transakcije (bez delova), što znači da nas majstori isplaćuju tek onda kada i sami naplate izvršen rad.
Razgovarajući sa našim partnerima, brzo smo zaključili da samo veliki servisi mogu da priušte članarinu u sličnim udruženjima. Upravo iz tog razloga, naša aplikacija nudi mogućnost uključenja svih servisa – bez obzira na veličinu i godišnji promet.
Nastavivši razgovor, Vladimir dodaje da su njihovi partneri ujedno i najvredniji deo kompletne mreže. Zadovoljan partner, plaćen koliko treba – može razvijati svoj servis i podizati nivo čitave usluge na viši nivo. Sa druge strane, to se reflektuje i na korisnike jer znaju šta mogu da očekuju za uslugu koju plaćaju. „Ne vidimo AMSS kao konkurenciju, već kao potencijalnog partnera. Da li će to i prepoznati, videćemo“, napominje on.
Širenje na region - Nemačka i Poljska u planu
Dotakavši se daljih planova za razvoj aplikacije, Sijaković kaže da će tim u narednom periodu nastaviti sa prikupljanjem povratnih informacija od prvih korisnika koji budu isprobali Mile Cvik u otvorenoj Beti, kao i da planovi za dalje širenje već uveliko postoje. „Krećemo sa Srbijom, već smo pozvani da pokrijemo Hrvatsku i Sloveniju“, napominje Vladimir, zaključivši da su Poljska i Nemačka sledeća velika tržišta na kojima tim planira da lansira svoj odgovor industriji servisnog auto transporta.
Preuzmite Mile Cvik aplikaciju za vaš Android pametni telefon. Kako Netokracija saznaje, uskoro se može očekivati i iOS aplikacija.