I planinska policija treniraće strogoću na biciklama

13 Maj 2014  /  Izvor: Telegraf.rs, Bajsologija

Uskoro ulicama Srbije neće patrolirati samo policajci u kolima, već će biti i onih koji će to činiti na biciklu. Prednosti zamene automobila sa biciklom leže u povećanoj fizičkoj aktivnosti, ali i u bržem i lakšem pristupanju mestima na kojima je automobilom to nemoguće.

Policijske uprave u Srbiji dobile su proteklih dana nalog da se izjasne o upotrebi bicikla u obavljanju službenih zadataka i da, zavisno od terena koji pokrivaju, saopšte koliko bi im dvotočkaša bilo potrebno.

Reč je o inicijativi koja je ranije pokrenuta u MUP-u, ali je sada aktivirana i dobro se uklopila u mere štednje kojima se posvetila nova vlada Srbije, piše “Politika”.

- Mnoge policije u svetu koriste bicikle, Nemačka, SAD, pa i Hrvatska, Crna Gora… Koliko mi je poznato, i kod nas su na području Valjeva bicikli službeno policijsko vozilo. Oni imaju svoju ulogu u nadgledanju i obavljanju zadataka po parkovima, na plažama ili u Beogradu, na Adi Ciganliji- rekao je za “Politiku” starešina policijske ispostave u zapadnoj Srbiji.

O ovome, kao o cirkularnom nalogu, moraju da se izjasne sve uprave a naročito one u brdovitim predelima što je ovih dana izazvalo zabrinutost kod njihovih starešina, jer bez motornog vozila u planini ne mogu valjano da obave zadatak.

Da ideja nije baš nova, govori podatak da priobaljem „beogradskog mora” Adom Ciganlijom, već pune tri godine krstare biciklističke patrole, da je Novi Sad prošle godine dobio prvu policijsku biciklističku patrolu koja ima dva člana i da se sprema formiranje još devet patrola, te da će one biti osnovane i u drugim gradovima Srbije.

Biciklističke policijske patrole pokrivaju deo koji nije pogodan, odnosno, koji je nepristupačan za automobile i pešačke patrole.

Poznavaoci prilika tvrde da ćemo konačno imati dobre i brze policajce, koji će voditi računa kako o bezbednosti građana, tako i o svom izgledu. Krajnje je vreme da mnogi oslabe, a bicikl je idealno sredstvo za skidanje kilograma ali i za mobilnost u gradovima koji po konfiguraciji mogu da budu dobar poligon za taj novitet. Nekada se znalo da je za rad u policiji presudna fizička spremnost, a ne da uniforma puca po šavovima, a vremenom se sve pretvorilo u to da policajci po izlasku iz savremenih automobila ne mogu ni da potrče za razbojnikom.

Novi ministar policije dr Nebojša Stefanović je aktivirao ovu dobru ideju, dopisi su hitno razaslati, prvi ljudi policijskih uprava širom Srbije o tome treba brzo da se izjasne a onda će biti raspisan tender ko će policajce u Srbiji da snabde dvotočkašima, kacigama i ostalom pratećom opremom. O štednji goriva i skupom održavanju četvorotočkaša i da ne raspravljamo. Dvotočkaši su jeftiniji, mobilniji i „zdraviji” za patrole koje krstare ulicama srpskih gradova. Okretanje pedala umesto pešačenja ili vozikanja u skupim auto-modelima, smatra vrh policije, povećaće efikasnost uniformisanih čuvara reda i zakona. Nije poznato jedino to da li će oni policajci koji nisu savladali veštinu vožnje bicikla, ići na kurs ili će sami ovladati novim prevoznim sredstvom.

Javni sektor Obaveštenja Biciklizam