Novo istraživanje pokazalo je da fizički aktivna deca imaju brže i jače neuro-električne moždane reakcije tokom čitanja u odnosu na manje fizički pripremljenu decu.
Naučnici sa Urbana-Champaign Univerzitata u Ilinoisu, uz pomoć elektroencefalografije (EEG) otkrili su da deca, koja su u boljoj fizičkoj formi, imaju bolje jezičke veštine u odnosu na njihove manje aktivne vršnjake, i to zahvaljujući bržim i jačim moždanim sinapsama.
Mada studija nije pokazala kako fizička vežba utiče na promene u električnoj aktivnosti mozga, naučnici kažu da rezutati jasno ukazuju na vezu između nivoa fizičke forme i kognitivnih sposobnosti.
Kako bi istražili jezičke sposobnosti, naučnici su se okrenuli piscu Luisu Kerolu, autoru Alise u zemlji čuda, koji je napisao blesavu pesmicu “Džabervok” (eng. „Jabberwocky„) punu besmislenih, izmišljenih reči, a koja zahteva od čitaoca da aktivira posebne vrste moždanih talasa (N400 i P600) kako bi pokušao da je razume. Pokazalo se da su ovi moždani talasi kod dece u boljoj fizičkoj formi bili veće amplitude prilikom čitanja logičkih ili besmislenih rečenica, što pokazuje da su iste informacije brže obađivala nego deca u slabijoj fizičkoj formi.
Što je još važnije, naučnici su otkrili su da razlike u moždanoj aktivnosti u direktnoj vezi sa akademskim postignućem. “Naše istraživanje pokazuje da su moždane funkcije fizički spremne dece drugačije, da ona bolje mogu da preusmere moždane resurse kako bi razumela pročitan tekst” objasnio je Čarls Hilman, kognitivni psiholog i jedan od koautora ove studije.
Detinjarije/Psychology Today