"Zlatkini" sirevi ostavili utisak na posetioce „Belgrade food show"

Uporedi smeštaj

U trajanju od dva dana 10. i 11. oktobra, „Zlatiborski eko agrar“ je predstavio svoj brend „Naša Zlatka“ posetiocima drugog po redu „Belgrade food show“ sajma koji je održan u Belekspocentru u Beogradu. Organizator manifestacije je Asocijacija za promociju srpske hrane uz podršku USAID-ovog Projekta za konkurentnu privredu, čiji je cilj povećanje konkurentnosti sektora voća i povrća.

Na „Belgrade food show“ međunarodnom sajmu i konferenciji visokokvalitetne hrane za Jugoistočnu Evropu poseban akcenat je imala visokokvalitetna prerađena hrana u koju spadaju autentični sirevi, inovativni namazi od voća i povrća sa prirodnim začinima i mnogi drugi premijum proizvodi koji čine značajan pomak, kako na domaćoj, tako i na svetskoj sceni. Na ovogodišnjem sajmu svoje mesto je imala i mlekara iz Krive Reke.

„Mlekara „Naša Zlatka“ se predstavila sa kajmakom, belim sirom i sirevima sa dodacima tucane paprike i vlašca. Bili su jako pozitivni komentari da se naš sir izdvaja od dtugih kravljih sireva i da podseća na kačkavalj“, kaže Razumenka Lučić, rukovodilac mlekare u Krivoj Reci.

Pored izložbenog dela i prostora za poslovne sastanke, konferencija je okupila istaknute stručnjake i predstavnike internacionalnih trgovinskih lanaca u sklopu predavanja i panela na relevantne teme kao što su perspektive srpske industrije hrane, mogućnosti za izvoz, globalni trendovi i očekivanja tržišta.

„Mi smo imali priliku da učestvujemo na raznim predavanjima i konferencijama što je bilo od velikog značaja za nas. Takođe smo imali priliku da se upoznamo sa raznim proizvođačoma, da razmenimo iskustva i da uživamo u raznim specijalitetima.“

Izuzetno korisno je bilo iz prve ruke čuti kakve su potrebe današnjih kupaca i zahtevi tržišta, kako se sve veći akcenat stavlja na organsku i visokokvalitetnu hranu kontrolisanog porekla. Raduje činjenica da se sve veći broj potrošača odlučuje za kvalitetan proizvod i da su za isti spremni adekvatno i da plate. Konferencija je jasno ukazala na to da mali proizvođači imaju značajnu ulogu i sve bolju poziciji na tržištu pa čak i ako se ne radi o serijskoj industrijskoj proizvodnji već da i male količine proizvoda koje nudi, uz podrazumevan kvalitet, imaju mogućnost da uspeju na tržištu.

„Imali smo priliku da razgovaramo sa predstavnicima iz Rusije koji su bili jako zainteresovani za naše proizvode, ali na žalost za sada nemamo mogućnost za takvu saradnju jer mlekara je malog kapaciteta. Sada prerađujemo 1 500 litara mleka dnevno, a planira se da proširimo na 4 000 litara. Tada ćemo moćo da ponudimo naše proizvode i beogradskom tržištu, a možda se ostvari i ova saradnja sa Rusima“, napominje Razumenka Lučić.

Nakon dva dana konferencije, zajednički zaključak učesnika jeste to da je, kao izuzetan spoj prirodnog bogatstva i kulturnih osobenosti naše zemlje, hrana jedan od najatraktivnijih proizvoda koje Srbija ima da ponudi svetu.

Vesti i događaji: 

Kategorija: 

Mesto: