Užička mustra za Lejdi Gagu i 20 godina TEXTIL-a

Uporedi smeštaj

TEXTILOsim što se kod nas bavi dizajnom tkanina, porodična kompanija Jelene Pavlović TEXTIL Užice sarađuje sa Markom Mitanovskim, našim uspešnim dizajnerom.

TEXTIL

Čuvena bela suknja za Lejdi Gagu izrađena je od rolne tekstila proizvedenog u Srbiji

Šta će se nositi ove sezone Užičanka Jelena Pavlović je davno „apsolvirala” i misli su joj već na sledećoj jeseni. U proizvodnji tkanina, mora se gledati bar dve sezone unapred, uostalom kao u celom modnom biznisu.

Ako joj Marko Mitanovski zatraži neki specijalni materijal za Lejdi Gagu, mora da ga ima u magacinu. Mladi beogradski dizajner imao je uspešan start baš zahvaljujući Jeleninoj firmi „Tekstil” iz Užica. Pomogli su mu da napravi prvu reviju, a sada mogu da se pohvale da su od njihovih materijala izrađeni modeli koje je nosila ekscentrična američka pevačica i koji su Mitanovskog izbacili u vrh svetske modne scene.

Jer osim što tkaninama snabdeva većinu domaćih modnih kuća i neke svetske, Jelena je sa svojim saradnicima preuzela misiju da pomaže modne talente na koje reflektor slave još nije skrenuo. Primeri Marka Mitanovskog i Tatjane Tatalović, Beograđanke koja uspešno radi u Njujorku pod brendom TATA, pokazuju da imaju nepogrešiv osećaj da prepozna talenat.

Nastavljajući tradiciju, pomogli su još jednoj grupi mladih dizajnera da predstave kolekcije na aktuelnom „Herbafast fešn selekšenu”.

– Tokom cele godine dobijamo zahteve za pomoć i saradnju. Mi pogledamo kakve su im ambicije i planovi, napravimo selekciju i pomognemo ljudima za koje smatramo da imaju talenta i da ih treba podržati – objašnjava Jelena Pavlović, kreativni direktor porodične firme koja ove godine proslavlja 20 godina rada.

Kad je reč o dizajnu materijala, jedini su koji se time kod nas bave.

– To je zanimljiv proces, ali zahteva veliki istraživački rad. Za dizajn koristimo usluge naših dizajnera. I tu prednost dajemo mladima i neafirmisanima. Jedino je problem što je vrlo malo njih kod nas obučeno za taj proces.
Naši eksperti za tekstil skeniraju” trendove i prilagođavaju ih tržištu a u regionu snabdevaju proizvođače iz BiH, Slovenije i Hrvatske / Poslovna zgrada u Užicu, nagrađena priznanjem Salona arhitekture

Posle dizajna proizvodnja se obavlja najvećim delom u Kini, ali i u Brazilu, Bugarskoj, Nemačkoj, Italiji, Francuskoj...

Dok se sprema na put za Šangaj, Jelenine misli su na sledećoj jeseni i tome kako da svetske trendove približi našem podneblju.

– To je najlepši deo posla. Sastoji se u tome da ispratimo šta se dešava u svetu i onda to primenimo na naše tržište, jer svako tržište ima neke svoje specifičnosti. Za naše je karakteristično da su modni brendovi bliži senzibilitetu italijanskog, dok im je francusko podneblje u modnom smislu dalje.

Kad je reč o vrsti materijala, to apsolutno diktira ekonomski aspekt. Kada ceo svet forsira pamuk, onda je svuda pamuk, ako ekonomija diktira poliester, nema odstupanja, objašnjava Jelena. Teksture su ipak malo svedene, nisu toliko barokne i jake, što je takođe odraz ekonomske situacije.

Kao neko ko obilazi najvažnije svetske sajmove mode, ona u glavi već ima čitave palete boja. Koje će biti boje 2012?

– Za proleće i leto bilo šta plavo da obučete nećete pogrešiti, od azurnoplave do boje Kariba, a tu je i nezaobilazna pink koja caruje već nekoliko sezona. Zanimljivost za sledeću jesen je čitava paleta crvenih boja, koja se vraća kao apsolutni ton.

Autor teksta: J. Kavaja

Koristan link: http://www.textilue.rs